夢見る宇宙

AO3:Natsuki_Makita

【翻译】【歌词】Stereophonics - Getaway

这首歌是Stereophonics早年的一首歌。


《You can't go that far》12中静雄给临也唱的也是这首


正好有时间就翻译了一下XD


虾米试听请戳







Remember when we were angels?

可曾记得我们是天使?

Folks thought it was all sex and drugs

人们都认为我们的生活充满了性和毒品

But you're in my world

但是你出现在我的世界里

Not a care in the world

与整个世界毫不相干


I can see the kiss in the morning

我看见晨曦里的亲吻

So you were outta breath in the late day sun

直至日落黄昏你沉溺窒息

Until your Mamma called you home

And you didn't wanna go

甚至你妈妈喊你回去你都不愿离去


Fly, be my getaway

飞离,做我的逃犯

Gotta getaway

必须飞离

Fly, be my getaway

逃离,和我一起

Gotta getaway

必须逃离


Cops, robbers, cowboys and indians

警察,强盗,牛仔和印第安人

Hanging round the corner of the street where we live

在我们生活的街角游荡

How come you felt so far away

你怎会感到离我如此遥远

Just a stone throw away

仅仅是一块石头的阻隔


Your best friend wasn't someone you work with

你最好的朋友并非是与你共事之人

The money of your own would burn a hole in your pocket all day

你手中的钱迟早会把你的口袋烧出窟窿

Not a single debt to pay

那可不如欠债还钱那么简单


Fly, be my getaway

飞离,做我的逃犯

Gotta getaway

必须飞离

Fly, be my getaway

逃离,和我一起

Gotta getaway

必须逃离


Fly, be my getaway

飞离,做我的逃犯

Gotta getaway

必须飞离

Fly, be my getaway

逃离,和我一起

Gotta getaway

必须逃离


评论
热度(22)

© 夢見る宇宙 | Powered by LOFTER